niedziela, 25 kwietnia 2010

Doceniam rękodzieło.

Źródło zdjęcia: Wiliam Morris - Magic Home
Od jakiegoś czasu już zabierałam się do napisania kilku słów na temat „RĘKODZIEŁA”.
W czasopiśmie dla architektów natknęłam się na artykuł związany
z moimi przemyśleniami, ucieszona, że może coś nowego ciekawego się dowiem i podzielę się tymi informacjami na moim blogu, zaczęłam czytać. .... i niestety się rozczarowałam, oprócz nazwisk młodych dizajnerów i promowania ich nie było zupełnie nic.

Zabieram się do rozwinięcia mojego wątku według własnych przemyśleń.

W naszej historii wnętrz to się już zdarzyło, szacunek do ludzkiej pracy. Ruch ARTS AND CRAFTS (lata 80 – 90 XIX wieku) jednym
z prekursorów tego trendu był William Morris, który odrzucał ideę produkcji masowej. Kładziono nacisk na wysoką jakość wykonania
i materiałów. Manufaktura. Tapety i tkaniny z wzornictwem Wilama Morisa są rozprowadzane przez firmę Magic Home http://www.magic-home.pl/Oferta/Morris-Co zapraszam naprawdę piękne.

Kilka słów o wnętrzach stylu Arts and Craft były lekkie i przestronne, często pomalowane na biało lub na inny jasny kolor. Meble były proste, zwykle wykonane z dębu zdobione oszczędnie. Na wyposażenie wnętrza składały się też wyroby z cyny, srebra, mosiądzu i miedzi, haftowane poduszki, zasłony i tkaniny ścienne wykonane z przędzy farbowanej naturalnymi barwnikami roślinnymi. Motywy dekoracyjne inspirowane przyrodą. Pięknie, prawda.

W obecnych czasach produkcja masowa nas zalewa, te same wzory mebli, dodatków a tak by się chciało być innym oryginalnym, niepowtarzalnym. Uwierzcie to nie jest takie trudne, jestem zwolenniczką posiadania mniejszej ilości rzeczy, ale unikatowych, zrobionych tylko dla mnie a czasem przeze mnie. Uwielbiam robione meble na indywidualne zamówienie, wiem, że nie zobaczę ich w każdym domu. Doceniam dobre pomysły – DOCENIAM RĘKODZIEŁO.
Oczywiście o młodych zdolnych projektantach i dizajnerach napiszę w najbliższym czasie.

Twórzcie rzeczy niepowtarzalne i cieszcie się nimi. :)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam Wiliama Morrisa. Tapety, tkaniny i jego rysunki - to czysta SZTUKA!

    OdpowiedzUsuń